„Proč nemůžeme před svými domy parkovat alespoň o víkendech, když tady dělníci nepracují? Vždyť parkovací plochy jsou tu až na několik míst, kde je uložen stavební materiál, volné, do ulice se dá bez problémů přijet, ale my musíme složitě hledat volné parkovací stání v okolí,“ láteřil obyvatel ulice 1. máje v Kaplici Arnošt Ko〜pún. A není prý sám.

S požadavkem na přechodné uvolnění vjezdu do uzavřené ulice na sídlišti 9. května, kde pracovníci stavební firmy budou až do září pracovat na obnově rozvodů tepla, už podle místostarosty Kaplice Pavla Svobody přišlo na radnici více lidí. „Stát by se tu dalo i ve všední dny přes noc. A klidně pod hrozbou tvrdého postihu, když tady někdo auto nechá zaparkované i v době, kdy už tu vládne stavební ruch. I to by, myslím, byla pro místní úleva, vždyť najít volné místo k zaparkování v rozumné vzdálenosti od domu je zvláště večer velmi těžké,“ doplnil Arnošt Kopún.

Podle Pavla Svobody však otevření ulice, byť jen v určitých časech, není možné. Už proto, že ulice má nyní statut staveniště a těm, co se zde pohybují, hrozí nebezpečí. „Chceme–li co možná nejvíce snížit riziko zranění osob nebo vzniku škod na majetku, musí zákaz vjezdu platit dál,“ řekl místostarosta.

Komplikace spojené s uzavírkou ulice se město, strážníci i pracovníci dodavatelské firmy podle Pavla Svobody snaží místním obyvatelům kompenzovat už tím, že v případě potřeby jim vjezd do ulice i přes zákaz kdykoliv umožní.

„Jestliže si tedy někdo ke svému domu potřebuje přivézt nebo odtud naopak odvézt nějaké věci, bez problémů může. Ale nesmí se to zvrhnout v živelné porušování jasně daného zákazu. Ulici zkrátka až do ukončení stavebních prací pro parkování otevřít nelze,“ zopakoval Pavel Svoboda.

Tolerantní jsou podle něj i strážníci, a to k řidičům, kteří v okolí uzavřené ulice parkují doslova kde se dá. „Jestliže někdo vyloženě neprovokuje a nenechává auto třeba tři dny po sobě stát na nevhodném a nebezpečném místě, finanční postih by mu hrozit neměl,“ ujistil kaplický místostarosta.
„Prosím lidi o shovívavost. Lidé s omezenou pohyblivostí mohou dál parkovat přímo v ulici, pro ostatní jsme připravili dostatek náhradních parkovacích míst. Myslím, že dojít nějakých čtyři sta metrů od auta k domu by nikomu nemělo dělat výraznější problémy,“ uzavřel Pavel Svoboda s tím, že cílem prací je zajistit občanům kvalitní dodávku tepla a teplé vody.