Dávné rozhodnutí kaplických radních vést železnici stranou od města teď asi proklínají mnozí obyvatelé Kaplice.
Jako třeba paní Mirka. Když její syn přijede ve 20.53 hodin do zastávky Kaplice vlakem, od cíle jeho cesty, tedy samotného centra města, jej dělí ještě asi pět kilometrů. Autobusem, který má v osadě Kaplice Nádraží zastávku hned u vlaku, však tuto vzdálenost překonat nemůže. Žádný totiž v tu dobu ani v následujících dvou hodinách nejede.
„Vždy přitom se synem z vlaku vystoupí alespoň tři lidé, kteří míří také do města. A tak pokaždé někoho svezu," postěžovala si paní Mirka v diskusi na webu Českokrumlovského deníku.
Podobný názor vyjádřil v internetové diskusi i Martin Šanda. „Vlakové nádraží Kaplice je čtyři kilometry od města. K vlaku přitom nejezdí téměř žádné autobusy a jinak než po rušné silnici E55 se do města dojít nedá," uvedl.
Společnost JIKORD, jež má v Jihočeském kraji na starosti koordinaci veřejné dopravy, podle mluvčí krajského úřadu Kateřiny Koželuhové o problému ví. A hodlá jej řešit. S lepší návazností autobusových spojů mezi Kaplicí a Kaplicí Nádražím na ty vlakové počítá projekt nazvaný Efektivní dopravní obslužnost příhraničního mikroregionu Kaplicko.
„Kromě zajíždění spojů na lince Český Krumlov – Kaplice před staniční budovu, což už částečně funguje, sledujeme i možnost obnovení linky mezi autobusovým nádražím v Kaplici a železniční stanicí v Kaplici Nádraží," řekla Kateřina Koželuhová.
Doplnila, že projekt budou odborníci zpracovávat do konce letošního září a poté jej projednají se starosty dotčených obcí. „S realizací záměru pak počítáme od 11. prosince letošního roku," podotkla mluvčí krajského úřadu.
Doplnila, že v současné době v rámci příprav zmíněného projektu jednají Jihočeši se zástupci rakouské strany o dopravě na trati z Prahy do Lince.
„Poté ještě upravíme trasy vlaků v regionální dopravě, když přibude nový spoj po 15. hodině z Českých Budějovic do Vyššího Brodu. Na základě konečného stavu tras železnice pak bude upravena autobusová doprava," vysvětlila Kateřina Koželuhová.