Tuto technickou památku čeká kompletní rekonstrukce. Pro motoristy to znamená nepříjemně dlouhé zajížďky přes Velešín či Soběnov a Blansko kvůli objížďkám.

„Bylo opravdu nutné most uzavřít?“ ptá se Jiří Marek z Besednice, který pracuje v Kaplici Nádraží. „Proč vedle nepostavili provizorní most?“

„Vzhledem k tomu, jak jsou situovány obě mostní konstrukce, tedy Houdkova mostu i mostu přes náhon, nebylo možné použít provizorní přemostění,“ vysvětluje Přemysl Kubalák, ředitel českokrumlovského závodu Správy a údržby silnic. „Při rekonstrukci se bude postupovat tak, aby byl přístup k okolním objektům ze silnice II/157 co nejméně omezen.“

Železobetonový most Malši překlenul v roce 1913. Památkáři oceňují, že je příkladem řemeslné zručnosti a estetického cítění předků a svým provedením a tvarem citlivě zapadá do prostředí.

„Protože je v seznamu kulturních památek, není možné rozšířit mostovku, i když současným parametrům v podstatě nevyhovuje,“ říká Přemysl Kubalák. „Při sanaci nosné konstrukce budou využity zkušenosti z rekonstrukcí mostních objektů z první čtvrtiny 20. století, například o mnoho většího a o 15 let mladšího mostu v Bechyni.“

Oprava mostu je nutná, beton je na mnoha místech oslaben a železná konstrukce je hloubkově napadena korozí. Rekonstrukce mostu i mostu přes náhon vyjde na zhruba 14 milionů korun.