Případné obavy plynoucí z toho, že by se z českokrumlovského vlakového nádraží stala nemovitá kulturní památky, jsou prý zbytečné.

Pochopitelně to neznamená znemožnění rozvojových záměrů města. Jistě existuje řada řešení, která budou oboustranně přijatelná a my jsme připraveni podílet se na jejich nalézání,“ uvedl k věci náměstek jihočeského NPÚ Vlastislav Ouroda. Vybrané stavební objekty nádraží navržené k prohlášení za kulturní památku tvoří podle něj pouze součást souboru dokumentujícího fungování jedné z nejlépe dochovaných železničních tratí.

České dráhy mají poněkud jiný názor. Podle jejich mluvčího Radka Joklíka s případným zápisem také nesouhlasí. „Na výpravní budově bylo v předchozích obdobích realizováno mnoho negativních stavebních zásahů, oprav a rekonstrukcí, které byly z historického hlediska k nemovitosti značně necitlivé,“ sdělil pro Českokrumlovský deník Joklík. Také ostatní objekty jsou podle něj běžnými nádražními budovami, bez zvlášť významných a hodnotných prvků z hlediska památkové péče. Podle dostupných informací se už i připravovala rekonstrukce budov, byl vysoutěžený dodavatel, ale vše se zastavilo právě kvůli návrhu na prohlášení památkou.

Vedení Českého Krumlova má s pozemky kolem nádraží velké plány. „Vyjednáváme směnu pozemků,“ nastínil starosta Luboš Jedlička. „Kupujeme od drah slepou kolej. V těchto místech by mělo vzniknout odstavné parkoviště pro automobily, které dnes například parkují proti dětskému hřišti, nebo po chodnících.“ Další plochy by měly navazovat na chystaný rozvoj bývalých kasáren ve Vyšném.