Během posledních dnů se výrazně zvýšil hluk z táborského letiště.

Na sociálních sítích to sklidilo vlnu kritiky. „Když jsou tropická vedra, tak nelítají, ale hned jak počasí poleví, zase začnou,“ stěžuje si jedna z diskutujících. Vadí jí právě častý provoz.
Podle předsedy táborského aeroklubu Jiřího Lískovce jde ale pouze o dočasné zvýšení hluku, jehož příčinnou je právě probíhající soustředění plachtařů.

„Od soboty se na letišti koná výcvik plachtařů. Pilotní licenci si zde dělá přibližně deset mladých žáků,“ vysvětlil Jiří Lískovec s tím, že za vzlety během dopoledne stojí nutnost zabránit přehřívání motorů vlečných letadel.

V internetové diskusi se však neobjevily pouze názory kritizující hluk nad letištěm, ale naopak i aeroklub podporující.

„Letiště je tady snad už osmdesát let. Každému, kdo se do jeho blízkosti přistěhuje, přece musí být jasné, že tam budou letadla vzlétat a přistávat,“ přidala svůj názor další z diskutujících.

Podle člena aeroklubu Daniela Lískovce dělají, co mohou, aby okolí rušili co nejméně. „Vzhledem k těmto vedrům je bezpečně létat jen do určité teploty, aby se nepřehřál motor vlečného letadla. Proto se během soustředění létá brzy ráno zhruba do 11 hodin,“ uvedl Daniel Lískovec s tím, že členové aeroklubu nemohou za to, že se město během posledních sedmdesáti let rozrostlo až k letišti.

ÚTOČIL LASEREM
„Bydlím tu skoro sedmdesát let a nikdy mi aviatici nevadili. Je to zkrátka parta lidí se stejnými zájmy a životní filozofií,“ zaznělo také v diskusi. To si však zřejmě nemyslel čtyřiačtyřicetiletý muž, jenž v říjnu roku 2015 ve večerních hodinách z Maredova oslňoval oslňoval piloty letadel laserem.

Poté, co byl policisty zadržen, své jednání odůvodňovat tím, že jej lety ve večerních hodinách rušily.

V současné době sdružuje aeroklub kolem 120 členů. Z toho jich asi sedmdesát provozuje praktickou leteckou činnost. Nejsilnější zastoupení zde mají stále plachtaři, kterých pravidelně létá kolem čtyřiceti, motorovému létání se věnuje zhruba třicet lidí a balónovému deset. Svou kariéru tu začínal i český akrobatický pilot Martin Šonka.

Lidem, kterým zvýšený hluk vadí, předseda aeroklubu vzkazuje, že jde pouze o dočasnou záležitost.

„Během příštího týdne bude výcvik plachtařů u konce a provoz se opět vrátí na běžnou úroveň,“ uklidňuje Jiří Lískovec kritiky aeroklubu.