Většina lidí nechápe, jak se něco takového mohlo stát.
Je to skutečně až tak nepochopitelné?

„Já bych řekl, že to je dost udivující," má jasno vedoucí krajského inspektorátu dopravy Lubomír Veselý. 
„O této dopravní nehodě mám informace pouze ze sdělovacích prostředků, ale jestliže od doby, kdy – podle vyjádření inspektora – začalo blikat výstražné zařízení, ještě než šly závory dolů, to trvalo minutu a pět vteřin, než vlak přijel, jsem přesvědčený, že když už tam ten řidič vjel, měl ještě pořád dost času na to závoru prorazit a ne tam kamion nechat," míní. „A i kdyby se mu zastavil motor, taky by přes zařazenou rychlost, klíček nebo startér, nějakým způsobem byl schopen odtud s tím autem nějak odskákat. Já tohleto nechápu. Nechápu, jak tam někdo mohl vjet na červené výstražné světlo, a když už tam vjel, že tam to nákladní auto nechal. Snad každý soudný člověk si musí uvědomit, že nějaká proražená závora je nic proti tomu, než když do něj narazí vlak. To mi prostě můj mozek nebere."

Podle jeho slov má kamion dostatečnou sílu na to závory prorazit, také osobní auto by je dokázalo do určité míry nadzdvihnout a nějak se odtud dostat. „Možná, že tam v té chvíli šofér jednal zkratovitě, to ho ale v žádném případě neomlouvá," prohlásil rozhodně Lubomír Veselý.
„Profesionál by určitě ujel," myslí si Alena Ludačková z plešivecké spediční firmy. „Je ale hlavně chybou, že přes světla vůbec jel, neměl tam co dělat." Zkušený řidič by si podle ní takové chování vůbec neměl dovolit. Jako problematický vidí místní přejezd na Vyšný.