V tom místě vznikne mimoúrovňová křižovatka, která také již pomalu dostává první obrysy a kterou defacto trasa D3 končí. Naváže na ni trasa rychlostní komunikace R3, jež povede dál směrem ke Kaplici Nádraží a Dolnímu Dvořišti.

Tato mimoúrovňová křižovatka je v kilometru 150,7. Napojí D3 na současnou silniční síť. Stávající silnice II/155 bude po zprovoznění dálničního přivaděče převedena do kategorie I. tříd jako I/39 ve směru D3 – Český Krumlov. Mimoúrovňová křižovatka bude osmičková.

Mosty v tomto úseku už rostou. Všude se pohybuje plno technicky, práce neustávají.

Aktuálně se ve výběrovém řízení hledá stavitel na úsek Třebonín – Kaplice nádraží. Stavební práce by měly být zahájeny ve třetím čtvrtletí.

Problémy kolem tunelu na Českobudějovicku ale mohou stavbu zdržet. Stavba dálnice D3 pokračuje mezi Roudným a Českými Budějovicemi ve dvou úsecích. Část z Hodějovic do Třebonína bude hotová minimálně o rok dříve než druhý úsek a podle vyjádření Ředitelství silnic a dálnic tam pak bude spuštěn běžný provoz.