Je všeobecně známo, že jakýkoliv motoristický sport včetně rallye je nebezpečný nejen pro jeho přímé účastníky, ale i přihlížející diváky. Vyplývá to z podstaty závodění – dosáhnout co nejlepšího času na daném měřeném úseku.

Posádka soutěžního speciálu však má nárok udělat chybu! Jede mnohdy na hranici možností jak auta, tak i svých. Někdy dokonce až za ní. Přesto může ztratit nad strojem kontrolu a opustit trať.

Pořadatelé věnují spoustu času a nemalé úsilí, aby se jim podařilo pro diváky zajistit bezpečné zóny a při závodě samotném se nestal žádný malér.

Pro bezpečnost nás posádek se dělá hodně. Za nemalé peníze si pořizujeme nehořlavé kombinézy a spodní prádlo, bezpečnostní přilby či od letoška nově ochranu hlavy a krku HANS, kterou využívají i piloti Formule 1. Závodní automobily jsou navíc vybaveny kvalitním trubkovým rámem. Na případnou nehodu jsme tedy připraveni.

Potom už jen záleží na zdravém rozumu každého z diváků, zda chce z bezpečného místa sledovat průjezdy špičkových jezdců s rychlými vozy a závody si užít, nebo bude hazardovat nejen se svým životem, ale také s psychikou posádek. Když by se náhodou něco stalo, je to vzpomínka na celý život… Nestojí to za to!

Milí fanoušci rychlých kol, užijte si 37. ročník Rallye Český Krumlov 2009, poslouchejte pokyny pořadatelů a hlavně – přemýšlejte!

Pavel Kacerovský, spolujezdec Jana Jakubce (startovní číslo 65)