Pak si neodpustil setkání se zaměstnanci podniku, které se konalo v jídelně v přízemí. Neúčastnili se ho všichni zaměstnanci, pouze ti, kteří měli zájem se s prezidentem setkat.

„Chtěl bych vaší firmě blahopřát k velmi dobrým výsledkům, a zejména k tomu, že investuje,“ uvedl Miloš Zeman. „Dobrou firmu poznáte podle toho, jestli má dlouhodobou investiční strategii. Kromě jiného jsem se dozvěděl, že váš průměrný plat je 47 000 korun. Váš podnik to rafinovaně uvádí včetně různých odvodů a zdanění, tzv. vedlejších nákladů práce, takže si z toho musíme drobnou částku odečíst. Není to čistých 47 000 korun, ale třeba jednou bude. Přeji vám úspěch a ať se vám daří,“ popřál za všeobecného veselí.

Například na Kajínka se ho zeptal přípravář výroby Pavel Míšek: „Setkal jste se s Jiřím Kajínkem, kterého jste omilostnil? A proč jste si ponechal rozhodnutí o porušení podmínky?“

„S Jiřím Kajínkem jsem se nesetkal a setkat se nehodlám,“ odpověděl Miloš Zeman. „Protože kdybych se s ním setkal, považoval bych to za populismus. To znamená, že si bych si dělal reklamu před dalšími prezidentskými volbami setkáním s člověkem, který je v naší zemi, ať už právem nebo neprávem, populární. Pokud jde o druhou otázku, zvolil jsem to nejpřísnější omezení, které existuje. Prezident může udělit milost bez jakékoliv podmínky. A nebo může určit počet let, kdy, pokud se ten člověk dopustí trestného činu, půjde zpátky do vězení. A nejvyšší hranice je sedm let. Takže pan Kájínek bude muset sekat dobrotu potom, co si odseděl 23 let ve vězení.“

Zaměstnanci se ptali také například na Sobotkovu demisi, jestli byl Miloš Zeman předtím někdy v Kaplici nebo na výstavbu dálnice: „Nejsem ministr dopravy a nejsem ani ministr financí. Jsem jenom ubohý prezident,“ odvětil Miloš Zeman. „Ale ústava dává ubohému prezidentovi práva zvát si ke konzultacím ministry. Jedno z nejčastějších témat, které probírám s ministrem dopravy, je výstavba dálniční sítě. Přinesl jsem velmi podrobné plány od Ředitelství silnic a dálnic, které jsem si vyžádal a kde je konkrétně harmonogram dálnice D3 včetně jednotlivých etap, ale také náklady na výstavbu. Potěšitelné jsou dvě věci: Za prvé, že se konečně začalo stavět, a za druhé, že na to jsou konečně peníze. Ze státního fondu dopravní infrastruktury. A těch peněz je tam upřímně řečeno tolik, že se někdy neví co s nimi…“

„Setkání s prezidentem se mi líbilo. Bylo to krátké, lidi se zeptali, co chtěli vědět,“ zhodnotila pak debatu Václava Janošťáková z Malont, dlouholetá pracovnice Engelu. „Když to vezmu jako máma, mohu dětem nebo vnoučatům vyprávět, že jsem naživo viděla pana prezidenta. Nezklamal mě, jeho bonmoty jsou originální.“