Přezutím pneumatik by  příprava vozu rozhodně neměla skončit. „Je důležité se ujistit, jestli je chladicí kapalina motoru dostatečně odolná vůči zamrznutí. To samé platí pro kapalinu do ostřikovačů. Lze tím předejít řadě nepříjemných a v horším případě velmi nákladných problémů," říká vedoucí autoservisu CB Auto Český Krumlov Tomáš Kettner. „Zároveň je také velice důležité nepodcenit kontrolu nabití akumulátoru, případně ho vyměnit. Za minulou zimu jsme se servisním vozem vyjížděli zhruba k deseti případům, kdy lidem selhal akumulátor. 

Ideální je také nechat odborníkem prohlédnout podvozkové části vozu, brzdy a nejlépe i geometrii náprav. Také výbavu auta je dobré před zimou obohatit o nepostradatelné pomůcky jako je škrabka, košťátko, rozmrazovač a v případě zapadnutí jistě každý ocení i lopatku. Majitelé dieselových vozidel by neměli zapomínat na aditivum, které zabraňuje zamrzání nafty," pokračuje Tomáš Kettner.
Zásada vidět a být viděn je další z pravidel, které by měl každý řidič dodržet předtím než vyjede na silnice. Je nutné očistit nejen čelní sklo, ale i ta boční, osvětlení vozidla, zrcátka a také poznávací značky, čímž lze předejít případným problémům s policií, která čitelnost SPZ vyžaduje.


Nyní už by všichni měli mít své vozy přezuté. Nicméně zákonná povinnost použití zimních pneumatik od 1. listopadu do 31. března platí pouze v případě, že je na vozovce souvislá vrstva sněhu, námraza, led nebo pokud lze tyto podmínky předpokládat, a proto někteří lidé s přezutím  vozu otálejí.


Podle Tomáše Kettnera se však zdá, že většina řidičů na Českokrumlovsku nečeká na poslední chvíli. „V současné době u nás přezulo svá auta zhruba 80 až 90 procent zákazníků, kteří u nás mají své pneumatiky uskladněny," uvedl Tomáš Kettner.
Podobně hovoří i Jaroslav Sixl, vedoucí autoservisu RAP. „Největší zájem o přezouvání už pominul, přesto ještě občas někdo na přezutí nebo kontrolu auta před zimou přijede."

Je ale zároveň mnoho řidičů, kteří svá auta na zimu připravují sami. Podle Tomáše Kettnera by v tom případě měli dodržovat jistá pravidla. „Měli by mít na paměti zejména pravidlo 4x4," míní. „To znamená, že zimní pneumatiky by měly být obuty na všech čtyřech kolech, měly by mít minimálně 4 mm hluboký dezén, měly by být použity minimálně po dobu čtyř měsíců a neměly by být starší než čtyři roky. Směs zimních pneumatik totiž stárne rychleji, než u letních, a tak se mohou i přes dostatečnou hloubku dezénu značně zhoršit jejich jízdní vlastnosti," doplnil.

Martin Fazekaš