Několikaměsíční příprava nového občanského sdružení složeného z podnikatelů v cestovních ruchu spěje do finále. „Na prvního září je nachystána ustavující valná hromada,“ konstatovala jedna ze zakládajících členek Hana Pelzová.

Vznik sdružení je reakcí na současnou hospodářskou situaci a útlum tržeb v cestovním ruchu. „Hlavní snahou je prodloužení letní sezony na co nejdelší možnou dobu. A pochopitelně i zkvalitnění naší nabídky,“ doplňuje Hana Pelzová s tím, že členem sdružení může být jak fyzická, tak právnická osoba. „Nezříkáme se spolupráce s nikým, ani s dalšími podnikateli, ani s městem Český Krumlov,“ dodala.

Snaha o vznik podobného subjektu se táhne už od konce letošní zimy. První setkání inicioval v březnu letošního roku hoteliér Jan Horal. Podle jeho názoru je v současné době pětiměsíční turistická letní sezona příliš krátká.

Toho jsou si vědomi i další podnikatelé, ale jak ji prodloužit a jak dát o Českém Krumlově do světa i do České republiky víc vědět? Jednou z několika možností je důraznější a cílenější propagace regionu a města. Právě na ni se chce sdružení v budoucnu pokusit získat dotace ať už z Evropské unie nebo jiných zdrojů.

„Potřebujeme také, aby například s městem jednal za podnikatele jeden partner a ne několik desítek malých subjektů,“ odůvodnil Radek Žíla svůj názor potřebnosti vznikajícího sdružení.

Že je situace v letošním roce kritická potvrzuje i Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

„Všechny české kraje letos v meziročním srovnání zaznamenávají procentuálně dokonce dvouciferné poklesy počtů zahraničních turistů,“ uvedl v pondělí.

Podle něj do Jihočeského kraje jich letos přijelo o 11 procent méně. Nejvíce zahraničních návštěvníků pak jezdí do Prahy. Dalším problémem pak je i pokles tržeb od turistů, kteří přece jen přijedou, ale méně utrácejí.