Semafory a současnou částečnou uzavírku vozovky na mostě přes Vltavu zažijí šoféři naposledy ještě v pátek, pak definitivně zmizí.

Už nyní mohou pozorovat, jak je přívalovou vodou poničená vozovka opravena včetně přilehlého terénu. Jak náročné ty práce byly, je vidět na první pohled. Ale značná část oprav a rekonstrukcí je zrakům motoristů skryta, jako například úpravy pod vozovkou či opravy mostu 
a svahu pod ním.

Co vše museli pracovníci najaté firmy do této chvíle provést, vylíčil Josef Pešl, vedoucí provozního úseku Ředitelství silnic a dálnic České Budějovice: „Bylo nutné odlesnit a vyčistit místo stavby a upravit terén v místech, která byla zasažena přílivovou vlnou a následným silným proudem vody, který se přehnal kolem silnice."

Dodavatel stavby musel upravit podemleté krajnice. Také upravit a zajistit odtok vod, takže byla nevyhnutelná sanace kanalizace, což si vyžádalo i instalaci odtokových rour mimo těleso komunikace, které mají mnohem větší kapacitu, než měly roury původní. Sami motoristé, když jedou kolem, vidí, že součástí terénních úprav kolem silnice bylo položení nových betonových žlabů a násyp silnice zpevnily drátokamenné matrace.

„V neposlední řadě byly položeny konečné asfaltobetonové vrstvy," pokračoval ve výčtu Josef Pešl. „V současnosti se pracuje na opravě mostu."

„To znamená, že pracovníci firmy vyměňují mostní závěry a upravují odvodnění mostu."
Vozovku v rájovském kopci poškodila přívalová voda po bouřce v červenci roku 2012 a poškodila ji opravdu natolik, že na to pamětníci hned tak nezapomenou.

Více čtěte ve čtvrtečním vydání Českokrumlovského deníku.