Ačkoliv by si člověk, kterému styl zvaný grind gore nic neříká, při poslechu nahrávky nejspíš příliš nezakřepčil (věřím, že by se naopak raději znechuceně chytal za uši se slovy: „neskutečný chlív“), fanouškům žánru se musí po celou hrací dobu pohupovat do rytmu minimálně jedna noha. Shitbeast je prostě jízda, kterou se Křemežští trefili do černého. Zatímco mnoho jejich stylových soukmenovců bojuje s monotónností a postupnou únavou materiálu, Gutalax si své posluchače drží v pozoru po celou dobu. Jejich skladby jsou tak jednoduché, až jsou dobré. Nic neřeší, na nic si nehrají, jen šíří dobrou zábavu.

I když se grindová muzika vyznačuje spíše zběsilými rytmy, Gutalax sází na šlapavé střední tempo, které je podpořeno masivní kytarovou stěnou. Nad hudebním kompletem pak ční blíže neidentifikovatelný skřehot zpěváka Matyho. Nezbývá, než zakroutit nad jeho výkonem hlavou. Kde ty zvuky v sobě bere, opravdu nechápu. Jednoznačně nejsilnější řvoun široko daleko.

Muzikanti Gutalax na Shitbeast jasně potvrdili své kvality, kterými překvapili už na demosnímku Telecockies. Dokáží složit příjemné skladby, které posluchače rozpumpují. O to víc je potěšitelné, že se klukům podařilo do drážek CD přenést i atmosféru svých koncertů. Jasným plusem Shitbeast je pak také perfektní zvuk (u grindu ne úplně častý jev) a parádní obal (určitě jeden z nejlepších a nejvtipnějších, který jsem v daném žánru za poslední dobu viděl).

A jaké je celkové resumé? Jednoznačně jedna z nejsilnějších tvrdých nahrávek, které českokrumlovský region za poslední roky vyprodukoval. Facka do tváře, jež jasně upozorňuje, že se s Gutalaxem musí počítat. Ze stydlivě vyhlížející partičky se totiž pomalu stává pořádně sebevědomá bestie!

HODNOCENÍ: 80%