Zatím jsou hlášeny jen drobné nehody.V průběhu rána došlo na Budějovicku, konkrétně v Boršově, Štěpánovicích a Trhových Svinech ke třem kolizím. Podle krajské policejní mluvčí Lenky Holické se naštěstí obešly bez vážnějších následků. „Jednalo se pouze o promáčklé plechy, nikdo z účastníků nebyl zraněn,“ popsala Holická. Za celý kraj pak dopoledne hlásil jihočeský policejní mluvčí Jiří Matzner15 dopravních nehod, z toh jich mělo být nejvíce na Táborku, a to celkem 7. Tři osoby utrpěly zranění.
Hasiči pak řešili také jednu kuriozitu. Hasiči vyjížděli k požáru dodávky, kterou řidič rozmrazoval rozděláním ohně.

Dispečerka Správy a údržby silnic Budějovicka pak potvrdila, že už od nočních hodin jsou silničáři v pohotovosti a zajišťují sjízdnost silnici. "V tuto chvíli máme v terénu nasazenou veškereou techniku," hlásila dispečerka po deváté ráno s tím, že na silnicích leží uježděný sníh, ale komunikace jsou sjízdné. Přímo v Budějovicích tak byly ráno asi největší problémy v jižní části města. "Chtělaj jsem si urychlit cestu přes Včelnou, abych nezůstala viset na Litvínovické, ale stejně jsem pak stála na Lidické, takže to vyšlo na stejno. Popojíždělo to velmi pomalu, ale zase lepší, než kdyby se stala nějaká vážná nehoda," řekla ráno Jana Máčová z Krumlova. To například příjezd do Budějovic od Ledenic byl podle redaktora Deníku bez problémů.

Rozmrazovací tunel
Hodně práce mají v těchto mrazivých dnech také v českobudějovické teplárně. K bezpečným dodávkám tepla pomáhá také rozmrazovací tunel. Tím procházejí všechny vagóny se zmrzlým uhlím určené k vykládce. „Rozmrazovacím tunelem projde denně jeden vlak, což představuje 20 vagónů. Jeho kapacita je i v těchto mrazech stále dostatečná pro zásobování teplárny uhlím a výroba tepla běží bez problémů,“ říká Martin Žahourek, místopředseda představenstva Teplárny. Firma má zajištěny plynulé dodávky hnědého uhlí ze Sokolovské uhelné. Pro případ, že by na železnici nastaly nenadálé problémy s dopravou, má pak dostatečné zásoby paliva na zhruba dva až tři týdny provozu.

Rozmrazovací tunel se vytápí parou a i jeho teplota nesmí překročit hranici, která by poškodila ložiskové domečky železničních vagónů.Teplárna České Budějovice v mrazech do sítě dodává v ranních a podvečerních špičkách až 380 tun páry za hodinu.

Její experti zákazníkům radí, že v této době není dobré zapomenout zavřít byť i pootevřená sklepní okna nebo vchodové dveře. Když totiž radiátory a rozvody topení i teplé vody vychladnou, hrozí, že zamrznou. „Litinové radiátory při prudkých změnách teplot mohou prasknout. Vyteklá voda pak zpravidla způsobí zbytečné škody,“ upozorňujeŽahourek a dodává praktickou radu. „Odstaví-li se radiátor a termostatická hlavice se nastaví do polohy proti zamrznutí (sněhová vločka) nebo do polohy 1, pak i v případě neuzavřeného okna či dveří, radiátor začne pozvolna topit a nezamrzne.“