Není nad to, spatřit vše na vlastní oči. A tak, když se naskytla příležitost, rodiče a odrůstající děti ji hleděli využít. V sobotu navštívili Gymnázium a Obchodní akademii v Kaplici.

„Velkým tahákem je možnost vyzkoušet si přijímací testy," sdělila zástupkyně ředitelky Zdeňka Lovčí. „Rádi tady všechno rodičům s dětmi ukážeme a vysvětlíme. Nabízíme a představujeme jim inovovanou obchodní akademii. Značný zájem je o obory Logistika a ekonomika dopravy a obor Cestovní ruch. Zajímavá je i prezentace studentského projektu JA Firmy, v jehož rámci studenti založili ne fiktivní, ale skutečnou firmu. A budou podnikat v určitém oboru. Sami si vymysleli produkt, který budou prodávat."

Návštěvníci tak mohli vstoupit do učebny, která je vlastně sídlem dvou firem.

„Věnujeme se tomu v rámci ekonomiky a účetnictví," představil firmu první skupiny prezident firmy BlizArt Filip Bárta. „Náš výrobek vypadá na nákresu jako záchodové prkénko, ale je to antistresový cestovní polštář naplněný speciální kuličkovou výplní a bylinkami." Takové polštářky budou studenti skutečně vyrábět a prodávat. „Bude to pro nás velká zkušenost," pochvalují si studenti. „Na konci pak získáme certifikát a toto podnikání bude bráno jako praxe v oboru. Velmi nás to baví."
V současnosti jsou studenti ve fázi nákresu výrobku, který bude uveden do výroby.

Vydatnou pomocnicí studentů je učitelka Jaroslava Dánová. „Studenti skutečně procházejí všemi fázemi přípravy podnikání. Od analýzy a průzkumu trhu až po nápad, jakou firmu vytvoří, její název i logo. Je to celoroční práce," vysvětlila Jaroslava Dánová.

Druhá parta studentů pro změnu představila firmu Wood Company. „My se zaměřili na problematiku zamotaných sluchátek," vysvětlovala marketingová ředitelka, studentka Natálie Gažíková. „Víme, že mládež poslouchá hudbu a se zamotanými sluchátky se často potýká. Vyřešit tento problém jim pomůže naše dřevěná schránka na sluchátka. Na tu kromě loga naší firmy budeme vypalovat i jména konkrétních lidí."