„Přijďte mě podpořit i ve druhém kole,“ žádal ještě včera nezvolený senátní kandidát Vladimír Špidla (ČSSD) pro změnu prostřed autobusového nádraží v Českém Krumlově.

A také odkazuje na říjnové datum, ovšem uvedené bez letopočtu. To by mohlo svádět k domněnce, že letos v říjnu půjdeme volit znovu. A nebo napřesrok? Některé kolemjdoucí svádí ovšem spíše k poznámkám typu: „Měli by si to tady po sobě uklidit.“

Jenomže podle všeho jsou v tom úspěšní i neúspěšní kandidáti nevinně. „Je to signál, že se ekonomika ještě příliš nezvedla, protože se neinzeruje,“ okomentoval včera svůj přetrvávající billboard na českokrumlovském autobusovém nádraží Vladimír Špidla. S reklamní agenturou v kontaktu není, výletové plochy byly zaplaceny jen do určitého data, tím pro něj reklamní kampaň skončila.

„Moje smlouva s reklamní agenturou měla trvání do 27. října loňského roku,“ konstatoval senátor Tomáš Jirsa a podotkl, že jeho asistentka už několikrát agentury, jejichž plakátovací plochy senátor využil, kontaktovala a o přelepení žádala. Většinou ale zatím bezvýsledně, pouze na příjezdu do Českých Budějovic se přelep podařil.

Obchodní zástupkyně jedné z agentur se k této věci odmítla vyjádřit a odkázala na vedení firmy. Na uvedených číslech ale během včerejška nebyl nikdo k zastižení. Přesto je podle dotázaných odborníků i podle politiků závěr jasný:
„Billboardy si politici koupí do voleb a pak jsou volné,“ řekl Tomáš Jirsa. „Všimněte si, že donedávna visely také ještě na TOP 09, tedy na kandidáta Zdeňka Troupa. Jde o to, kdy plakátovací plochu agentura znovu prodá. Zatím evidentně nemá jiného nájemce, protože je krize.“ Jak senátor Tomáš Jirsa posléze dodal, přelepení všech jeho billboardů v regionu by stálo dalších dvacet až padesát tisíc korun.