Podle profesionálního řidiče mezinárodní dopravy Bedřicha Kříhy z Trhových Svinů je tato profese čím dál náročnější. „Náročné to je
z pohledu provozu na silnicích a přístupu ostatních řidičů. Toho, jak se chovají mezi sebou. Není to tak náročné na techniku, protože na auta je spolehnutí a co se spravuje, to spravují servisy." popsal. „Ale psychicky je to velice náročné," uvedl. Řidiči často pracují i o víkendech a v současné době si lidé čím dál více cení svého volného času. „Do práce jsem nastoupil v pondělí v šest hodin ráno a domů se vrátím někdy v pátek," vysvětlil Bedřich Kříha.

Podle Miroslava Dvořáka se průměrná čistá mzda profesionálních řidičů pohybuje včetně všech diet mezi 35-45 tisíci korunami čistého, ale problém je právě v tom, že o práci o víkendech mnoho lidí zkrátka nestojí.

Poptávka po řidičích od roku 2013 ale stále stoupá. Podle společných údajů Profesia.cz a Ministerstva práce a sociálních věcí meziročně vzrostla v roce 2013 o 56 procent, v roce 2014 o 89 procent a letošní čísla (zatím 39 procent) další růst také potvrzují. Pro zajímavost, pokles zájmu 
o práci řidiče byl (po mírném devítiprocentním růstu v roce 2013) loni 31 procent a letos zatím 23 procent.

„Řidičů je pořád málo a bude jich málo i v budoucnosti," je názoru profesionální řidič autobusu Karel Pavelka z Větřní. „Mohlo by jich být dost, kdyby platy byly nějak přiměřené. To je celostátní problém." Podle něj řidič linkového autobusu odchází do práce v pět hodin ráno. Vrací se v pět hodin odpoledne, ale prakticky odjezdí zhruba sedm, nebo osm hodin. „No, a když takhle odpracuji dvacet směn, tak mám 240 hodin měsíčně, oproti standardním 180. Když by ale člověk nešel do práce v sobotu a neděli, tak když bude mít i s dietou 17 tisíc korun měsíčně, tak je to hodně," popsal Karel Pavelka.

Více čtěte v dnešní tištěné verzi Deníku.