Ta se začne stavět u železničního přejezdu nedaleko od sídla Policie České republiky.Jak pro Českokrumlovský deník uvedl Ivan Študlar, poradce hejtmana pro dopravu, přesný termín, kdy se tak stane, ještě není v tuto chvíli možné sdělit. Zastávka bude sice uvedena už v novém jízdním řádu na příští rok, nicméně s poznámkou: Ode dne vyhlášení.

Zastávka vznikne v rámci takzvané revitalizace trati z Českých Budějovic do Volar, která byla zahájena minulý čtvrtek. Do této sto let staré trati se investovalo naposledy před půl stoletím má přinést i celkové zrychlení železniční dopravy v této části regionu.

Domoradice se za poslední roky staly zásadní obchodní a tovární zónou Českého Krumlova, kde sídlí několik velkých obchodních domů i největší průmysloví zaměstnavatelé města. Dostat se do nich ale bez auta přináší dlouhé šlapání městem z kopce dolů a nahoru. Nebo čekání na krumlovskou městskou autobusovou dopravu, takzvané kolečko.

Nyní se například obyvatelům sídliště Za Nádražím skýtá možnost dojet si v klidu nakoupit nebo do práce zhruba dvoukilometrovou tratí tam i zpět za pár minut. Alespoň částečně by to tak mohlo ulevit věčným kolonám aut mezi Domoradicemi a centrem města.

Zajímavá je suma, za níž se dá taková zastávka pořídit. Podle sdělení tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty se tento typ zastávek staví za částku v rozmezí mezi třemi až pěti miliony korun. Záleží na vybavení, připojení na sítě nebo zastřešení.

„Požadavek na vybudování zastávky jsme vznesli a projednali s Českým Krumlovem už před několika lety, stavba měla být hotova už před dvěma roky," dodal Ivan Študlar.

„Cestující se mohou těšit na podstatné zkrácení dojezdové doby. Zatímco dnes se tu jezdí rychlostí 50 až 70 kilometrů v hodině s lokálními omezeními až na dvacetikilometrovou rychlost, po revitalizaci rychlost stoupne na 75 kilometrů za hodinu a v úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou dokonce až na 90 kilometrů. Celková časová úspora dosáhne 26 minut," sdělil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

V rámci projektu revitalizace se šest nádraží na trase, včetně českokrumlovského, postupně dočká nových ostrovních nástupišť, třináct zastávek pak dostane nástupiště jednostranná. Zrekonstruují se také čtyři ocelové mosty. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Stanice v úseku mezi Volary a Boršovem nad Vltavou získají nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, které umožní dálkové řízení provozu z Kájova.

Kompletní revitalizace trati České Budějovice – Volary bude stát 1 963 498 850 korun. Výstavbu spolufinancuje Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to ve výši až 1 224 230 470 korun. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.