O napínavou podívanou na odvážné kanoisty v rozbouřených vlnách tak přijdou během nadcházející sezóny i turisté, kteří vždy sledují riskantní sjezd  z nedaleké lávky.
To je daň současné rekonstrukci jak jezu, tak lávky. A co se týká lávky, na tu se turisté nedostanou podstatnou část léta.

Řeka už se pomalu plní loděmi a vodákům nezbývá, než před jezem z lodí vystoupit, přenést je podél staveniště dolů po proudu, nasednout a projet pod železnou konstrukcí, z níž mají stavebníci přístup na opravovanou lávku.
„Je to o zvyku, musí se opatrně, ale zatím to jde, projelo tu pár lodiček," konstatoval včera Pavel Nový. Ten společně s přítelkyní projížděl tato místa už několikrát. Průjezd stavbou pro ně ale byl premiérou.
Jak to bude vypadat během plné sezóny, kdy tudy propluje během dne několik desítek, ba stovek lodí?

Zkušeného vodáka něco takového neodradí. Podle Pavla Koloucha z jedné z půjčoven lodí to tak na řekách občas chodí. „Některá místa se přenést musí. Vadí mi ale, že město jako investor vědělo, že v plné sezóně se v těchto místech pohybují stovky vodáků a v tom největším šrumci se tu bude dělat něco, co se mohlo udělat na jaře nebo na podzim. Od června začnou na Vltavu najíždět školy. To jsou velké skupiny a ty se nad jezem s loděmi budou štosovat," shrnul Pavel Kolouch. Podle jeho mínění může už vystupování vodáků a přenášení například dvaceti lodí podél staveniště způsobit náročné situace.

Podle vedení Českého Krumlova, v jehož režii se most pro pěší opravuje, plní dodavatelská firma harmonogram prací tak, jak bylo dohodnuto. Železná konstrukce nad řekou bude stát do srpna.  „Sjezd jezu nepřipadá do úvahy, ale podjezd pod lávkou je bezpečný," ujistil včera starosta Českého Krumlova Dalibor Carda a dodal: „Firma to konzultovala i s lidmi od půjčoven lodí."

V nadcházejících dnech začne firma betonovou lávku rozřezávat diamantovými lany.