Tímto dnem se totiž spustí několikrát odložená oprava lávky pro pěší mezi Ostrovem, Plášťovým mostem a asi nejznámějším krumlovským parkovištěm Jelenkou, tedy Jelení zahradou.
O tom, že uzavření této frekventované cesty nebude zrovna jednoduchou záležitostí,  svědčí i kvalifikovaný odhad turistických průvodců, podle nichž se tudy během sezony do historického centra vydává něco kolem půl milionu lidí. Ti budou muset během jara a léta využívat náhradní trasy.

„O chystané uzavírce jsme informovali cestovní kanceláře. Některé z nich už začaly autobusy s turisty najíždět na opačnou stranu, tedy k autobusovému nádraží," potvrdil včera Oto Šrámek ze sdružení českokrumlovských průvodců. Sám se specializuje převážně na japonskou klientelu a právě od precizních až puntičkářských Japonců slýchá v této souvislosti překvapené reakce: „Velice se podivují nad tím, že lávka je stále otevřená, když už by měla být uzavřená," dodal Oto Šrámek. Českému přístupu Japonci zkrátka nerozumí.

Zahájení oprav se totiž několikrát odložilo. Informace z města nejprve hovořily o prvním dubnu, později o začátku března a nyní to vypadá na druhý květen s tím, že opravy skončí až někdy v polovině léta.

Stejně tak se posunuje i konec prací. Podle původního harmonogramu byla rekonstrukce lávky naplánována od prvního března přibližně na dobu pěti až šesti měsíců. Proti tomu se ale, jak už Deník informoval, ohradili podnikatelé z této části města. Ty by totiž práce na lávce pravděpodobně zásadně odsunuly z turistického hledáčku zájmů.
Nyní tedy starosta Dalibor Carda potvrdil definitivní začátek prací:
„Stavba začne druhého května. Vzhledem k tomu, že v průjezdu pod Plášťovým mostem bude veliký provoz s dovozem technologických prvků, bude muset být uzavřen i tento průchod," dodal Dalibor Carda. Na jak dlouho bude tedy lávka pro veřejnost uzavřena? Zatím to vypadá nejméně na polovinu prázdnin. „Do prvního července musí mít firma pod hrozbou pokuty hotovou spodní stavbu lávky a pak má k dispozici čtyři, maximálně pět týdnů na dostrojení lávky," dodal starosta.
Zcela jednoduchými počty se dá odvodit, že dříve než na začátku nebo spíše v polovině srpna se s novou lávkou počítat nedá. Uzavírky také zcela jistě využije další firma, která nyní rekonstruuje vedlejší jez. A v tuto chvíli zatím tedy není jisté ani to, že by turisté mohli využívat ke vstupu do města Rybářskou ulici, tedy trasu podél levého břehu Vltavy.

Kudy povedou náhradní trasy?
Logicky tedy přes první zámecké nádvoří, úzkým průchodem z Jelení zahrady. Tam se právě opravuje omítka na jednom z domů, čili průvodce a výpravy tu čeká po určitou dobu průchod i pod lešením. Pak zbývá k dispozici průchod přes zámek od barokního divadla, nebo Budějovickou bránou po Latránu. Z východní strany je k dispozici Horní ulice, z jižní pak Linecká a Benešův most.