"Byli jsme postaveni před velkou výzvu, na druhou stranu můžeme čerpat ze zkušeností, které jsme získali ve druhém pololetí loňského školního roku," říká.

Dálková výuka jemu i jeho kolegyním a kolegům zabírá spoustu času a energie. Je podle něj mnohem náročnější než prezenční vyučování. Zároveň vyžaduje velkou zodpovědnost a disciplinovanost ze strany studentů.

I krumlovské gymnázium k distanční výuce využívá program Teams. "Ten je dnes naším velkým pomocníkem. Využíváme ho k vyučování online, ale také k přehlednému sdílení odkazů a studijních materiálů. Bez internetu a počítačů bychom byli jako učitelé ztraceni," dodává Jan Palkovič.

Na online hodinách českého jazyka na nižším gymnáziu procvičuje hlavně mluvnici. A i když má v jedné ze svých tříd dvaatřicet studentů, zatím se mu vždycky podařilo dostat se ke slovu. U starších studentů a maturantů zvolil jiný způsob výuky: výklad natáčí na kameru, studentům pak pošle odkaz s videem a také studijní materiály s literárními ukázkami, obrazovou přílohou nebo i odkazy na další zajímavá videa. "Výklad si tak studenti mohou kdykoliv pozastavit, popř. mají možnost se k němu v budoucnu vrátit. K tomu jsem prakticky po celý den k dispozici na chatu, který studentům slouží ke konzultacím," říká učitel.

V hodinách dějepisu se věnuje projektové výuce, kdy děti mají za úkol zpracovat svůj rodokmen a zapojit do práce co nejvíce členů rodiny. "Projekt se těší velké oblibě nejen u studentů, ale hlavně u jejich prarodičů, kteří jsou v současné době vděční komukoliv, kdo jim naslouchá."

S výkony většiny svých studentů v době distanční výuky je velmi spokojený. "Práce s nimi mě baví a naplňuje, a to i z domova. Prezenční výuku však nemůže nic nahradit. Pevně doufám, že bude v co nejbližší době opět obnovena," věří Jan Palkovič.